הדרך לשלום: ראש המוסד נפגש בחשאי עם מקביליו בעולם הערבי

מוטי סבן No Comments on הדרך לשלום: ראש המוסד נפגש בחשאי עם מקביליו בעולם הערבי

ראש המוסד נפגש החשאי עם מקביליו בעולם הערבי – סוני, לדיון על תהליך השלום שבפתח, הפגישה נערכה בחסות אמריקנית.

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת הסכם שלום היסטורי במזרח התיכון: פגישה חשאית ומעניינת נערכה בין ראש המוסד יוסי כהן למקביליו בארצות ערב הסוניות, סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית.

הפגישה נערכה בחסות אמריקנית לקראת מהלך שלום כולל במזרח התיכון, הפגישה נערכה יום קודם פגישת ראה"מ בנימין נתניהו עם מלך ירדן כך מדווח ההעיתון נצרפתי "אינטלג'נס און ליין".

בפגישה דנו ראשי השירותים החשאיים במזרח התיכון, על תהליך השלום, בין כלל המדינות לישראל, מי שמובילה את המהלך עם ארה"ב היא סעודיה, כזכור פורסם כי יורש העצר הסעודי והאיש החזק בעולם הערבי סוני, מוחמד בן סלמאן נועד עם נתניהו בירדן.

מארגני הוועידה, הם שליחיו של נשיא ארה"ב הדומיננטים, ג'ראד קושנר וג"יסון גרינבלט, בשיחות השתתפו ראש המוסד יוסי כהן ועמיתיו, ראש המודיעין הסעודי (המודיעין הכללי הנשיאותי) חאלד בין עלי חומדיאן, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ראש המודיעין הירדני, עדנאן עיסאם אל ג'ונדי, וראש המודיעין של הרשות הפלסטינית, מג'די פארג', צירופו של מג'די לפגישה הייתה בעיקר בגלל שהוא היורש בהנהגה הפלסטינית לאחר אבו מאזן.

תוכנית השלום של טראמפ הולכת ומרקמת, מתחת לפני השטח נראה כי כבר יש שלום בין המדינות וכולם מדברים עם כולם גם בעניינים ביטחוניים, נשאר רק לחכות ליום שבו תונח הצעת השלום הכלל מזרח תיכונית, שם כבר השלום יהיה על השולחן לעיני כל העולם, משם הדרך לפסגה משותפת לכלל המנהיגים עד לחתימת ההסכם תהיה קצרה.

 



0 תגובות